17 Ekim 2016 Pazartesi

İÇİMDEKİ YANGIN



ÖZGÜN ADI:  Incendies
YAPIM:  2011 Kanada
YÖNETMEN:  Denis Villeneuve
OYUNCULAR:  Lubna Azal, Melissa Desormeaux-Poulin, Remy Girard
TÜRÜ:  Dram



İncendies ( içimdeki yangın ) tam adının hakkını vermiş denen filmlerden birisi ile karşı karşıya kaldım. Bir arkadaşım güzel olduğunu ve izlenmesi gereken bir film olduğunu söylemişti. İlk defa tavsiyede bulunuyordu arkadaşım ve ben de acabalarla dolu başladım filmi izlemeye. Bittiği zaman bir süre etkisi devam etti. Bir film bu kadar mı güzel olur demeden edemedim.
Konusu: savaştan sonra Kanada’ya yerleşen bir kadın öldüğü zaman ikizlerine birer mektup ve bir vasiyet bırakıyor. Sıradışı vasiyetinden sonra ikizler
annelerinin büyüdüğü yere gitmek zorunda kalıyorlar ve geçmiş hakkında ne kadar az şey bildiklerini fark ediyorlar. Film ilerledikçe insanın içine işleyen olaylar da artıyor.
 Lubna Azabal ( Nawal Marwan ) gerçekten harika bir oyunculuk sergilemiş. İzlerken bu kadın gerçekten bu olayları o anda yaşıyor dedirten bir oyunculuk. Filmde geçmişle şimdi harmanlanmış bir bakıyorsun geçmiştesin bir bakıyorsun şimdiki zamandasın ama geçişler asla rahatsız etmiyor. Çok çarpıcı, güzel sahneleri var filmin.
Lübnan iç savaşını anlatan film kesinlikle izlenecek bir film. Ama izleyeceklere tavsiyem kesinlikle öncesinde ya da sonrasında psikolojinizi olumsuz yönde etkileyecek filmlerden uzak durun ve kendinizi ciddi anlamda filme hazırlayın. Benim gibi öncesinde “Sorayay’yı Taşlamak”  adlı filmi izlemeyin. Peş peşe insanı resmen depresyona sokuyorlar. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder