9 Eylül 2014 Salı

55 - İKİ HAYAT - NALAN TÜRKELİ

NALAN TÜRKELİ
BASKI:  1. Baskı
      Mayıs 2000
YAYIN EVİ:  Gendaş Kitap
Yazarı da kitabını da hiç duymamıştım. Bir arkadaş taşınmıştı ve benden evini düzenlemesine yardım etmem karşılığında kitaplığını dizme ve kitaplar konusunda sınırsız kredi teklifinde bulundu. Kitap kurdu ben de balıklama atladım teklife. Nalan TÜRKELİ ile tanışmam da böyle oldu. Etkinlik için de bir kategoriyi bertaraf etme fırsatım doğdu, yani bir taşla iki kuş vurdum :)

Önce yazarın hayatını biraz araştırdım ve gerçekten çok zor bir hayatı olmuş. 

NALAN TÜRKELİ

Milliyetin sayfasında buldum hayatının özetini, zaten kitabın sonlarında da anlatıyor. Resim farklı bir siteden alındı.



 Kabus gibi bir ilk gençlik
       Henüz, 13'ündeyken babası annesini kıskançlık nedeniyle öldürünce, 10 kardeş sahipsiz kalır. 6 erkek çocuk yetimhaneye, kızlarsa akrabaların yanına yerleştirilir. Nalan hanıma, halasının yanı düşer. Daha 14 yaşına gelmemiştir ki, bir 'ayyaşla' evlendirilir. 15'inde anne olur. Evliliğinin ikinci yılında kocası ölür. Yeniden evlenir ama anlaşamaz ve nihayet birkaç ay önce ikinci evliliği de noktalanır. İki oğluyla hayata tutunmaya çalışıyor yazar.


Bir röportajında da:  “2008’in 15 Şubat’ında oğlumu kanserden yitirdim. O süreçte yoksullukla mücadele ederken hastanelerde yaşadığımız, yoksulluğun beraberinde getirdiği çaresizliğiz anlattım. Bizi yok saymalarını, hiçe saymalarını yazdım. İnançlarımı yazdım, kendimle yüzleştim. Yavrumun ölümü bana büyük bir hayat dersi oldu. Ölüm, benim yüzüme tutulan bir ayna oldu. Kabullenemedim bu ölümü.”


Gelelim kitaba: Kitap bir gazetede bulduğu iş ilanıyla başlıyor. Yani başvuru için işyerine giderken aklından geçenleri yazmış. Cümleler kısa ve insanı yormuyor. Öyle süsleyip püsleyip anlatacağını uzatmadan sade bir şekilde anlatmış. 


Daha önce "varoşta kadın olmak" adlı bir kitap yazmış olan Türkeli kitabı yayımlandıktan sonra yaşadıklarını kaleme almış bu sefer. Yaşadığı şaşkınlıkları, ikilemleri ve hayatında hiç bir değişiklik yaratmayan kitabı ve hayattaki yerini sorguluyor kitapta.


Okuyunca iki arada kalmak deyimini kesinlikle hissettiriyor.


Bu kadar yeter bence merak edenler olduysa mutlaka okusun, sonra okurum diyip ertelemesin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder