6 Eylül 2014 Cumartesi

54 - YAZ ORTASINDA ÖLÜM - YUKİO MİŞİMA

YUKİO MİŞİMA
ÖZGÜN ADI:  Manatsu No Şi
      249 Sayfa
BASKI:  2. Baskı
      Kasım 2012
YAYIN EVİ:  Can Yayınları
ÇEVİREN:  H. Can ERKİN
Yaz okuma şenliği için alıp okudum. Yukio MİŞİMA ara ara adını duyduğum ama hakkında bilgi sahibi olmadığım Japon yazarlardandı. Kitapçıda kitap ararken gözüme çarpınca hem yazarı tanımamdan hem de adında yaz kelimesi geçtiği için balıklama atladım. İyi ki aldım, zevkle okudum.

Yazarın sıra dışı bir ölüm şekli var ve hakkında araştırma yaparken bu bilgi benim için tam bir merak kaynağı oldu.


Kitap toplamda onbir öyküden oluşuyor. Yazarın psikolojik tahlilleri güzeldi. Sıkmadan hem psikolojik tahlillerini yapıyor hem de çevrenin tasvirini yapmış. Bu ikisi benim için iyi demeye yeterli bir kombinasyon.


Öykülerde genellikle bir kişi üzerinde yoğunlaşıyor, dili sade, çevirisinde de sıkıntı yoktu. 


Okumadıysanız yazarın en azından bir kitabını okuyun derim. Ben diğerlerini de bulabilirsem alıp okuyacağım.




YUKİO MİŞİMA



YAZ ORTASINDA ÖLÜM

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder