10 Aralık 2013 Salı

36 - KİRPİNİN ZARAFETİ - MURIEL BARBERY

KİRPİNİN ZARAFETİ
ÖZGÜN ADI:  L'Élégance du hérisson
             276 Sayfa
BASKI:       Ağustos 2012 
             5. Baskı
YAYINEVİ:    Turkuvaz Kitap

Ben yine bluetoothun acizliğine uğradım. İnternetten alıntı yapmak zorunda kaldım. Görseli buradan indirdim. Bendeki baskının görüntüsünü bulamadım, resim aynı olunca bunu ekledim.
Bloglarda ara sıra dolanırken gözüme takılmış olup olumsuz eleştirileri pek olmayan bir kitaptı. Alıp okuduğum zaman ne kadar haklı bir övgüyle bahsedildiğini farkettim. Bir kere yazarımızın felsefe profesörü oluşu işin daha kaliteli oluşmasını ve yapılan bütün yorumların ayağı ere basan türden olmasını sağlamış. Romanın konusu arka kapakta kısaca özetlenmiş
On üçüncü yaş gününde intihar etmeyi planlayan on iki yaşında, son derece zeki ve üstün yetenekli bir kız çocuğuyla, müzik, resim ve felsefe meraklısı, Rus edebiyatı ve Japon sineması tutkunu elli dört yaşında bir kapıcının, kibar bir Japon beyefendisi sayesinde gelişen sıra dışı dostluğunu anlatan Kirpinin Zarafeti, Fransa'da yayınlandığı 2007 yılında 1.100.000 adetlik baskı sayısına ulaşan, göze çarpmayan güzellikleri yücelten, sınıflar ve nesiller ötesi bir dostluğu konu edinen zarif ve etkileyici bir roman.
Madem resim çekip ekleyemiyorum bari bir kaç tane aşırma ile yazımı süsleyeyim. 
MURIEL BARBERY
Bu resmi ve yazar hakkındaki bilgileri de buradan aldım.
Doğum28 Mayıs 1969
KazablankaFas
Yaşadığı yerKyotoJaponya
MilliyetFransız
MeslekRoman yazarı, felsefe profesörü
Kitap daha çok  Renée Michel ve Paloma Josse etrafında ilerliyor. Michel zengin ailelerin yaşadığı bir apartmanda kapıcı Paloma da aynı apartmanda ailesi ile yaşayan bir çocuk. İkisi birbirini pek tanımıyor. Apartmansakinleri genellikle mülkiyetlerini satmayan birkaç kuşaktır aynı adreste oturan ailelerden oluşuyor. Bir daire satılıp apartmana emekli bir Japon ( Kakuro OZU ) yerleşiyır ve Michel ile paloma sık sık görüşmeye hatta dost olmaya başlıyor. Kitapta diğer kişiler pek anlatılmamış, buna kitabın yarısında apartmana yerleşip bir çok olaya vesile olan Kakuro da dahil. Üçüncü şahıslara şöyle bir değinmiş, gerekli bilgileri vermiş ama daha ileri gitmemiş. 
Kakuro sayesinde; Michel çocukluğunda yaşadığu bir travma nedeniyle kendisinde oluşan ön yargılarla yüzleşip mücadele etmeye karar veriyor, Michel sayesinde de; Paloma intihar etmekten vaz geçip hayata daha olumlu bakmayı ve yaşadığı bazı sıkıntıların üstesinden gelmeyi başarıyor. bu kadarı yeter anlatıp işin tadını kaçırmayayım.
Kitapta altını çizdiğim çok yer vardı, hepsini yazsam okumaya gerek kalmaz diye düşündüm. İnsanlar merak edip alsın okusun diye bazı boşluklar şart :) Bu seferlik iç alıntı yapmayacağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder