22 Haziran 2014 Pazar

29 - CİNSEL ÇEŞİTLİLİK - VANESSA BAIRD

 CİNSEL ÇEŞİTLİLİK
ÖZGÜN ADI:  The No-Nonsense Guide to Sexual Diversity
      142 Sayfa
BASKI:  1. Baskı
      Şubat 2014
YAYIN EVİ: Metis Yayınları
Kitap ağırlıklı olarak siyasi akımlar ve devlet politikalarının farklı cinsel eğilimi olan insanlara bakış açılarını çok da eleştirmeden, tarafsız kalmaya çalışarak aktarmış.

Sonlara doğru yazar kendi görüşlerini açmaya ve olması gereken ile olan arasındaki farkları, bunların nasıl aşılabileceğini anlatmış.

Özellikle dinler ve bilimin devletler tarafından nasıl kullanılmaya çalışıldığını net bir dille anlatan kitabın sonlara doğru daha çok ilgimi çektiğini söyleyebilirim.

Ben hep solcuların içinde de dar kafalılar vardır diyordum ama kitabı okurken geleneksel solcuların farklılıklar karşısında nasıl faşizan bir tavır takındıklarını gördükçe şaşırıp kaldım. Bu kadarına da pes dedirtti açıkçası. Hem halkların kurtuluşundan bahsedeceksin hem de farklı cinsel eğilimleri olan insanlara karşı faşistlik yapacaksın ve sonra da biz neden başaramadık diye dövüneceksin. Bu sefer içten bir şekilde beter olun dedim. 

Kitapta en çok ilgimi çeken şey ne olumlu ne de olumsuz Türkiye hakkında hiç yazılmamış. Sadece bir  bölümde küçük bir alıntı yapılmış. Kitabı bitirince "vay anasını biz neymişiz kendimizi aşmışız" dedim, bu şakaydı tabii ki. Yazar genel olarak Hıristiyanlık ve Avrupa-Amerika üzeriden konuyu işlemiş. Bu kadar az bahsimizin olması bizim sütten çıkmış ak kaşık olduğumuzu göstermez.
 CİNSEL ÇEŞİTLİLİK
Kitap hakkında daha fazla yazmayacağım zaten arka kapakta yeterince anlatıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder