3 Temmuz 2015 Cuma

33 - BİR DELİNİN HATIRA DEFTERİ

GOGOL


ÖZGÜN ADI: 
           104 Sayfa
 BASKI:  1. Baskı
           Şubat 2015
 YAYIN EVİ:  Evrensel Basım Yayın

Gogol adını duyup eserlerini hiç okumadığım yazarlardandı. Etkinlikler de olmasa kim bilir kaç sene daha beklerdi. Konusu hem eğlenceli hem de düşündürücü; burun, fayton, bir delinin hatıra defteri, palto isimli dört öyküden oluşuyor.


Genel anlamda devlet işleyişinden kaynaklı sınıflandırmaların insan ilişkileri üzerine etkilerini eleştiren öykülerde kahramanlar biraz akıl dışı konumda gösteriliyor.


Bir insanın burnunu kaybetmesini ya da köpeklerle konuşmasını
okumak akıl kârı değil. Hele paltodaki memurun ölümünden sonra ortaya atılan iddialar çok hoştu. Zaten sınıflandırma eleştirileri palto adlı oyunda tavan yapıyor.

 Çocuklara da büyüklere de okutulabilecek ve her okumada zevk alınabilecek bir kitaptı.

Tiyatrosu da varmış, başrolü Genco ERKAL oynuyormuş. Ben izlemedim ama biraz araştırma yapınca hep olumlu görüş bildirilmiş olduğunu farkettim. Demek ki oyunu mutlaka izlemek gerekiyor ama ben neredeeee diyebilirim anca, buralara gele de ben de izleyebileyim güzel bir temenni oldu aslında :)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder