28 Mart 2014 Cuma

11 - YAZ GELDİ - FÜRUZAN

YAZ GELDİ
BASKI:  Şubat 2011
      2. Baskı
YAYIN EVİ:  Yapı Kredi Yayınları
      114 Sayfa
TÜRÜ:  Öykü
Bu aralar soğuk almışım . Bütün kış banamısın demedim tam kış biterken grip oldum. Üç gündür gerçekten kötü durumdayım. Yapıştı; gitmek şöyle dursun hafiflemiyor bile. Umarım ilaçlar bitmeden hastalığım geçmiş olur. Yoksa hiç kitap okuyamayacağım. Okuduklarımı anlasam problem yok, ama nerede bende o şans. Kafa birmilyon oluyor gün içerisinde, her zaman yaptığım işi bile hatalı yapar oldum.

Bu kadar dedikodu yeter gelelim kitabımıza. Yazarımız ünlü öykü yazarlarındanmış ama ben öykü okumada sınıfta kalan birisi olduğum için bu etkinlik sayesinde okudum. Kitabın dili sade ve imla yanlışları yoktu. Öyküleri fena değildi, toplam beş öyküden oluşuyor kitap. Ben en çok Redife'ye güzelleme adlı öyküyü sevdim.


Öykülerin hepsi fakir ve mutsuz insanları anlatıyordu. Bu yönüyle tarafımca sınıfta bırakıldı. Eğer bu yazarın birkaç kitabını peş peşe bir çocuğa okutursanız çocuğun psikolojisinin bozulma ihtimali yüksek derim. Zaten önsözde de bir söyleşide yazarın "İlginç konularla değil, tarihin ilk çağlardan  beri kayda düştüğü acılarla ilgileniyorum" dediği belirtilmiş. Dediğini de sonuna kadar devam ettirmiş.


Kitabın kahramanları genellikle çocuklardı. Çocukları o kadar güzel anlatmış ki okurken gerçekten bir kenar mahalleye gitsem kesin bu çocuğu orada bulurum duygusuna kapılıyor insan. Kitap seçme öykülerdi, sanırım yazarın basılmış bir kitabı değil de değişik kitaplarından alınan öykülerden oluşuyordu. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder